2011. július 9., szombat

Asia tour indul :)

Sziasztok!
Holnap indulunk.

Egy jó ideje nem írtam blogot. Elég sok idő telt el azóta, mióta hazajöttem New Yorkból.
Az elmúlt szűk év természetesen nem volt eseménytelen. Először is jelentem, befejeztem az egyetemet. Két kézfogásnak és holmi "diploma" nevezetű papírkának köszönhetően fogorvos doktornéni lettem :).

Egy évvel ezelőtt, miután végigutaztam Kalifornián, a Las Vegas-New York járaton csücsülve azon elmélkedtem, hogy mennyire szuper volt ez a túra, és hogy egy év múlva ilyenkor, mikor befejezem az egyetemet, utána elkezdődik majd a munka, és valószínűleg évekig nem lesz időm arra, hogy ismét nekiinduljak egy több hetes útnak. És ekkor jött hirtelen az ötlet, hogy mi lenne, ha államvizsga, diplomaosztó után, életem legutolsó nyári szünetét arra szánnám, hogy elmenjek egy nagyon-nagy útra, még utoljára, mielőtt beszállok a "nagy élet" nevezetű mókuskerékbe.
Azt, hogy Ázsiába kéne menni, egy pillanatig sem volt kérdéses. Ott még sose jártam, és miután olvastam nővérem blogját(Malájziából, Szingapúrból), kíváncsi is lettem nagyon. Szerintem sokkal több újdonságot rejteget egy Ázsia, mint Amerika. Írom ezt azért, mert ha a mi kultúránkhoz hasonlítjuk őket, akkor az ázsiai jobban eltér, mint az amerikai.
Két lehetőség volt. Egy-két országban(városban) töltök el egy hónapot, vagy inkább megnézek egy picivel többet, de csak pár napra maradok mindenhol. Az utóbbira esett a választás, hiszen a cél "egy átfogó képet kapni Ázsiáról", nem pedig csak egy-két várost töviről hegyire megismerni.
Sokat agyaltam azon is, hogy egyedül utazzak-e, vagy mással, és akkor hány embernek szóljak...?
DC.Dórival beszéltem először, aki ha jól emlékszem egy pillanatig sem habozott azzal, hogy meghozza az igenlő választ.
És akkor most tisztázzunk egy apróságot :) : a blogban két Dórit fogok gyakorta emlegetni. Egyik "DC.Dóri", másik pedig a "nővérem/tesóm Dóri" lesz.
Útitársamat azért hívom DC.Dórinak, mert valahogy meg kellett különböztetni a tesómtól, és mivel Amerikában Washington DC.-ben dolgozott, megkapta a DC. elnevezést, ami szerintem rettentő menőn hangzik, és szerencsére neki is tetszik :).
Amit DC.Dóriról tudni kell: 1 év 9 hónapot au-pairkedett Amerikában(Long Island majd Washington DC.), és miután hazajött(10 hónapja), elkezdte felsőfokú tanulmányait, aminek köszönhetően pár év múlva szuperkedves pszichológus néni lesz :). Mi ketten az USA-ban találkoztunk először. Dóri többször is jött New Yorkba látogatóba, hogy csapjunk egy nagy közös shoping-ot vagy városnézést :D :D :D.
Amit tesóm Dóriról tudni kell, hogy jelenleg Szingapúrban él és dolgozik, és az út folyamán őt is meglátogatjuk. Sőt, lehet elénk jön Malajziába, hogy elmenjünk együtt valami szupi kis dzsungel-túrára.

Egyébként íme a pontos útiterv:
indulás: július 10
Peking: július 11-16
Hong Kong: július 17-21, közben egy nap Makaó
Malajzia(Kuala Lumpur): július 22-26
Singapore: július 27-30
Indonézia(Bali, Lombok): július 31-augusztus 10
Összesen 33 nap.

Több mint fél éve foglaltuk a repjegyeket, magunknak intéztünk mindent, és ennek köszönhetően olcsóbb is lesz, mint egy szervezett út. Hogy hogyan érdemes ezt csinálni, arról majd később külön írok azoknak, akiket érdekel.
A vízumot simán megadják a kínaiak, tehát azzal sincs semmi para. Csak be kell battyogni a nagykövetségükre, vinni egy fotót, útlevelet, lefoglalt repjegyeket, kitöltött formanyomtatványt(netről letölthető) és némi pénzt(8 v.12 ezer, 1 v. 2 belépés), ezeket leadod egy ablaknál, majd egy hét múlva vissza kell menni fölmenni a vízumot.

Szó volt még arról is, hogy utunk végén Párizsba érkezik vissza a gép, így azt is megnézzük, de végül nem maradunk, inkább jövünk haza minél gyorsabban. Engem már augusztus 15-én látni szeretnének a munkahelyemen(gondolom mert az összes doki lelép nyaralni és kéne aki dolgozik :D ), és szeretnék még egy hosszú hétvégére elmenni Horvátországba is.

Az Ázsiában lefoglalt szállásokról annyit, hogy annak ellenére, hogy holnap már indulunk, még csak Pekingben van szállásunk. Egy a központban lévő hostel-ben(kollégiumszerű diákszállás), egy 6 ágyas szobában foglaltunk helyet.
Kíváncsian várom milyen nemzetiségűek lesznek a szobatársaink :).
Legnagyobb élményem ezzel kapcsolatba tavaly volt, mikor Hollywoodban egy hostel-ben két brazil orvostanhallgató lánnyal kerültem egy szobába. A két csaj mesélte, hogy baromira elegük lett mindenből a vizsgaidőszak végére, így összepakoltak, és eljöttek egy hétre Hollywoodba pasizni, na meg egy tetkót is akarnak csináltatni mielőtt hazamennek. Mikor elbúcsúztunk, az egyik lánynak már készen volt a tetkó egy része, a háta közepére csináltatott egy hatalmas angyalkát :).
Egy cetlire fölírták ez elérhetőségeiket, de sajna elkeveredett valahová :( .

Egy halom ismerőst megkérdeztem, hogy jártak-e már Ázsiában, mert jó lenne pár hasznos tanácsot kapni tőlük első kézből :).
Nos, ez ügyben kevéssé jártam sikerrel, de azért eljutott a fülemig egy-két hasznos infó.
Egy kedves barátom már járt Pekingben, így egy 1 órás beszélgetés alkalmával tartott nekem egy gyorstalpalót.
Azt tanácsolta, hogy vegyünk egy üveg erőset, és minden étkezés után, kortyoljunk belőle, mert az garantáltan jól fertőtlenít, így biztosan nem kapunk majd hasmenést :). DC.Dórinak meséltem az ötletet, mire egyből mondta, hogy ő tutira hoz egy üveg házi pálinkát, és ha jól tudom, azóta már be is pakolta a bőröndjébe :D.
Ázsiát már megjárt kedves barátom azt is mondta, hogy ne lepődjünk meg, ha a WC helyén csak egy lyukat találunk, mert ott a guggolva vécézés a divat.
Figyeljünk oda a pénzre, mert mindenhol megpróbálják majd át**szni a fejünket, na meg alkudjunk, mert azt nagyon lehet :).
Azt is tanácsolta, hogy kóstoljuk meg a kutya-húst, mert érdekes.
Na ezen azért még agyalok egy adagot, mert engem a társadalom arra tanított, hogy a kutyát simogassam, ne pedig megegyem :D .
DC.Dóri egyébként vegetáriánus(nem divatból, hanem ő már így született), de remélem azért pár tengeri herkentyűvel bepróbálkozik velem, már csak azért is, mert állítólag akkora adag kajákat adnak, hogy az két emberes, azaz általában olyat kell majd rendelnünk, ami mind a kettőnknek megfelel, jaj.... már előre látom, hogy nyúlkaján meg hörcsögeledelen fogunk élni :D .
Persze amit nagyon-nagyon várok, az a rengeteg friss zöldség és különleges gyümölcs. Másfél éve, mikor Csillivel Mexikóban jártunk, látnotok kellett volna az a vigyort a fejemen a bevásárlóközpontban :). Úgy örültem a gyümölcsök láttán, mint egy gyerek a vidámparkban :D.

Most egyébként szombat reggel 6 van, nem tudtam tovább aludni, na meg direkt lefeküdtem korán, hogy reggel legyen időm végre bejegyzést írni. Óriási a rumli a szobámban :) . Pakoláskor mindig ez van.
Tegnap vettem egy bőröndöt. Persze már volt egy halommal, de csak nagyon pici, vagy csak nagyon nagy volt, és mivel 20 kg a súlyhatár, nekem egy közepes méretre(kb. 60 literes) van szükségem. Mindig is a puha fedeles bőröndöt szerettem, mert nem tört össze, de most felvilágosítottak arról, hogy a mai kemény fedeles bőröndök(elsősorban Samsonite) már egy fokkal jobbak, így többé nem az van, hogy "a kemény fedeles rossz mert törik", hanem az van, hogy "a puha fedeles rossz mert szakad".
Egyébként mielőtt azt hinnétek, hogy azt a tévében reklámozott 100 ezres csodát szereztem be, tévedtek :), van attól sokkal olcsóbb is :D .

Megpróbálunk majd olyan szállásokat találni, ahol van net, de ha ez nem jön össze, akkor 2-3 naponta beülünk majd blogot írni internet kávézóba. Van pici új laptopom, ami simán befér még egy női táskába is, arról igyekszem majd tudósítani és képeket felrakni, no meg megnyugtatni kedves szüleinket, hogy még élünk és jól vagyunk :D.

Most ennyit mára, folytatnom kell a pakolást.
Holnap ilyenkor már úton leszünk a reptérre :). Aki szeretne, jöjjön integetni.

Peace&Love,
Évi

21 megjegyzés:

  1. Szia!

    De jó, alig várom, mindig olyan jól visszaadtátok az utazást. Csak az a gond vele, hogy még több jót-szépet hallok helyekről, és még inkább vágyom oda. :))
    Vigyázzatok magatokra, készítsetek rengeteg képet!

    Üdv.
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Alig vártam már, hogy elkezd ezt a blogot :) lelkes zugolvasója voltam az előzőnek is :)
    Jó utazást és írj naaagyon sokat!!!!

    VálaszTörlés
  3. Szia Evi! :)

    Rengeteg elmenyt, jo idot, energiat es jo kedvet kivanok Nektet az utra! Fantasztikusak vagytok csajok! - pedig meg szallas sincs mindenhol! Extra poen. :)

    Europaban is vannak ilyen "lyuk" mellekhelyisegek. A Balkanon vegig buszoztunk egyszer es csak ilyenek alltak rendelkezesunkre az autopalyakon. Mi tagadas, higenikus, csak tudj celozni. :)

    A kutyahust tamogatom, mert miert nem?! Capat ettel mar? Finom.

    S nagyon szivesen mennek integetni, hidd el. :) De ezuttal csak egy online Jo Utat kivanok!

    Varom a kovetkezo bejegyzeseket!

    Puszi

    Melinda

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Jó utat kívánok Nektek! Minden téren, csupa jóban legyen részetek! Érezzétek jól magatokat! :)
    Igen, én egyike vagyok azoknak, akik kíváncsiak, hogy szerveztétek le ezt a nagy utazást! :)
    Amerikában nem voltál vegetáriánus? Én úgy emlékeztem. De mindegy! Kóstoljatok meg minden finomságot! Hát a kutyust én inkább kihagynám, de ahogy gondoljátok. :) DC Dóri hogy-hogy születése óta vega? A szülei úgy "nevelték"?
    Minden jót!

    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Szia Évi!
    Annyira izgatott lettem!!! Pedig nem is én utazom :D:D Ez a jó a blogodban! :-)
    Nagy gratula a diplomához, remélem én is fogdoki néni leszek egyszer :) már "csak" 4 év van addig. Annyira szuper, hogy így kihasználod az utolsó nyári szünetet!
    Szurkolok nektek, biztos nagyon nagy kaland lesz :)))
    Puszi:
    Lili

    VálaszTörlés
  6. wow :) de jó!!én is mikor megláttam a readeremben,rögtön átkattintottam..huhú :) várom a beszámolókat nagyon!!!!
    Jó utat nektek,én is max virtuálisan tudok integetni:D
    Élményekben gazdag nyarat

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  8. Lehet az Evi meg fogja osztani ezt a kerdest is Tomi, mintahogy egy szuper nyilt blogirohoz szoltal, viszont en ezt nem talalom helyen valonak megkerdezni. Teljesen mindegy, teljesen maganugy. Szerintem.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szerencés utat kívánok!Puszi:Judit
    Fiatalok!Be lehet valahogy állítani,hogy jelezze a gép,ha új bejegyzés érkezik a bloghoz?Eddig mindig nézegettem/a New Yorkosnál is/,hogy van-e?Köszi!

    VálaszTörlés
  10. úúúristen de jó nektek! nagyon várom az újabb bejegyzést,valamint a rengeteg képet! nagyon szerencsés jó utat kívánok! vigyázzatok magatokra és érezzétek jól magatokat! xx

    VálaszTörlés
  11. Kedves Évi,
    ez az első komment amit neked írok, bár már olvastam a New York-os blogodat is. Nagyon jó utat kívánok nektek és várom a beszámolókat, mert nagyon jól írsz. Én tavaly New York-ban jártam, idén egy 17 napos kaliforniai út vár rám, talán jövőre Ázsia lesz az úticél...?! :)
    Még egyszer jó utat, szép élményeket!

    üdv
    Lili (Budapestről)

    VálaszTörlés
  12. Dóri(Otthonról)2011. július 9. 22:31

    Sziasztok!

    Köszönjük szépen a jókívánságokat! :) Évi2: nem így neveltek, nálunk a családban én vagyok az egyetlen vega. Valahogy így alakult, sosem szerettem annyira. Mikor megkérdezik, hogy „És nem hiányzik?”, akkor azt szoktam mondani, hogy mivel pl. van aki még sosem evett poliphúst annak nem is hiányzik, mert sosem kóstolta. Vagy ha igen (mondjuk 1x), akkor sem nagyon tör rá, hogy „Húúú de ennék egy kis poliphúst!” :DDD

    Puszi Mindenkinek! Holnap indulás, yayyayyayyyyyyyyy :)))))

    VálaszTörlés
  13. Hello Mindenki :)
    Köszi a jókívánságokat! Nagyon meglepődtem, hogy ilyen sokan írtatok :). Na és az sem semmi, hogy még emlékeztek a NY-i blogomra.
    Most legszívesebben reagálnék mindenkinek külön-külön, csak már nagyon lövik a pizsit.
    Mindenkinek csodás vasárnapot!
    Üdv, Évi

    VálaszTörlés
  14. Hello Evita!!
    Orulok hogy folytatod/ujrakezded a blogirast, allando olvasod leszek :)
    Vigyazzatok magatokra, kivanom hogy sok szepet es gyonyorkodtetot lassatok, az biztos,hogy ez egy eletre szolo elmeny lesz!
    Mar alig varom a kovetkezo bejegyzest!
    Jo utat kivanok!
    Puszi Nektek:
    Fodesz

    VálaszTörlés
  15. Judit! www.blogger.com - on belépsz és akkor mindig látod az új bejegyzéseket. :)

    VálaszTörlés
  16. Köszi Évi2!Mint látod a fényképről is, sikerült megoldanom.Köszi mégegyszer:Judit

    VálaszTörlés
  17. Moszkvánál járunk.... utáljuk a meleg reptereket, de imádjuk az ingyenes wifi-t
    Puszi,
    Évi és DC.Dóri

    VálaszTörlés
  18. És hol fogsz dolgozni? És a gyereket vihetem??? :-))) (bocs, ez béna volt, de nem bírtam kihagyni)
    Folyton a fejemben voltál, örülök, h nem esett le a gép, vigyázzatok magatokra, jó mulatást!
    Izgatottan várom a folytatást! Pusz!
    C

    VálaszTörlés
  19. Sziasztok Lányok!

    Én is olvastam tavaly mind a 4blogot, és már nagyon vártam, hogy elinduljatok,kívánom,hogy legalább annyira jól sikerüljön, mint az amerikai túra...és írjatok sokat!

    u.i: A kutya az ember legjobb barátja,nem a legjobb kajája :)

    VálaszTörlés
  20. Jó utat, lányok! Én is követni fogom az utatokat virtuális keretek között!!! :)

    VálaszTörlés
  21. pont horvátországban voltam két hétig, és mire visszajövök megannyi bejegyzés vár, jupppí. van mit olvasnom ;) integettem is volna de nem voltam légfolyosó alatt, hihi
    de most bepótolom, bár előbb megkeresem merre van kelet :)

    VálaszTörlés