2011. július 22., péntek

Első este Kuala Lumpur-ban (Malajzia, 1.nap)

Mivel senkit sem találtunk sehol, hagytunk egy papírt "Thank you! Room 1530" az ágyamon, mellé tettük a szoba kulcsait, az ajtót kitámasztottunk a kukával, majd elhagytunk hongkongi szállásunkat. A reptéren becsekkoltunk, majd elindultunk a beszálló kapunkhoz, de arra nem számítottunk, hogy olyan messze lesz, hogy két reptéri vonatra is föl kell szállnunk(-20 fok légkondi miatt).
A gépen kis variálással sikerült ismét egymás mellé ülnünk. Dóri nem volt a toppon, mert tegnap este túlhűtötte szegénykét a légkondi. Én viszont végre először aludtam a repülő út alatt. Éhesek és szomjasak is voltunk, de kiderült, hogy az Air Asia egy korty vizet sem szolgál föl a 4 órás út alatt. Air Asia: dislike!
Mikor megérkeztünk Malajziába és túléltük a több mint 1 órás várakozást az útlevél ellenőrzésnél, bevetettük magunkat a kijárathoz közeli Mekibe. A reptéren volt még Star Bucks, KFC, Dunkin Donuts... szóval csupa olyan hely, ami boldoggá tesz minden embert, aki eltöltött már valamennyi időt az Egyesült Államokban. Hurrá, bármi is vár minket ebben az országban, mi éhen nem halunk, mert ha bekövetkezik a legrosszabb, akkor is ott lesz a Meki meg Star Bucks, ahová be lehet majd menekülni :) .
Shuttle, Expressz vonat, metro, séta, eltévedés miatt még több séta... szóval 3 óra alatt sikerült eljutnunk a szállásig. Nagy köszönet minden kedves maláj emberkének, akik olyan szuper kedvesek voltak velünk, és mindent megtettek azért, hogy elérjük célunkat.

The Explorers Guesthouse and Hostel. Aki szándékozik Kuala Lumpurba, Malajzia fővárosába jönni, az most jegyezze fel ezt a nevet, mert meleg szívvel ajánljuk, hogy itt szálljon meg(2500 Ft/éj).
Mikor beléptünk, levetették velünk a cipőt, mert a hostel területén mindenki MEZÍTLÁB közlekedik :). Először húztuk a szánkat, majd megszerettük, de azért rajtam most is van egy zokni, mert túl sok betegségről hallottam az orvosi egyetemen.

A lobby szép, van wifi. A szobánk a legfelső emeleten van, szóval eléggé lihegtünk mire felcipeltük a bőröndöket a harmadikra. A szoba takaros, szép, tiszta. Nincs ablak(de ez nem számít), van két ágy, egy pici asztal, kuka, légkondi. Zuhanyzó és wc a folyosón van, közös, de tiszta, és egyáltalán nem kényelmetlen használni.
Dóri leveszi a cipőjét :)


Lobby, itt fogunk társasági életet élni :)

Szobánk:

Közös fürdőszoba:

Első dolgunk persze az internetre való csatlakozás volt, hogy megnyugtassunk anyáinkat, épségben megérkeztünk ide is, minden oké. Az én laptopomnak nem sikerült a művelet, amitől majdnem bőgésre görbül a szám. Végül a staff(személyzet) újraindította a modemet, amitől minden a helyére került...

Esti sétára indultunk, hogy fölfedezzük a környéket. Központi helyen van a szállásunk, így nem kell messzire mennünk azért, hogy újabb Meki/Starbucks/Subway...stb sorozatba botoljunk.
Dóri fel is kiáltott: "Istenem, mindjárt leborulok örömömben!"

A jelzőlápák csak jelzés értékűek, mert egyébként mindenki akkor megy át a piroson, amikor csak kedve tartja. Miután hosszú percek után se kaptunk mi, gyalogosok zöldet, pedig az autóknak piros volt(de azért átmentek rajta...), végül mi is öntörvényűvé váltunk. Az utcák tele voltak emberekkel. Mindenki a földön ült, páran pedig kartonpapíron aludtak. A nők felének be van kötve a feje(muszlimok). Van akinek látszik az arca, van aki pedig csak egy kis nyíláson át kukucskál a külvilág felé. A férfiak úgy megbámulnak minket, mint akik ufót látnak. Na tessék, újra sztárok vagyunk(mint Kínában is). Itt az a különbség Pekinghez képest, hogy az emberek meg se próbálják titkolni, hogy kíváncsiak. Jól belenéznek az arcunkba, és simán megszólítanak. Poén :). Dóri: "Minket mindig minden hülye megtalál".
Egyébként viszonylag elég sok a nyugati turista...
Belevetettük magunkat egy piac életébe, ahol bennem szuper nagy adag endorfin szabadult fel. Oh, hát annyi szuper dolgot láttam (különböző emberek, ételek...), hogy nem tudtam betelni velük. Vettem is két féle gyümölcsöt, amilyet még sose láttam azelőtt. Nevüket ne kérdezzétek, magam sem tudom :).


Hazabattyogtunk, megettük a nevenincs gyümiket, zuhi (hideg víz volt csak, de kinek kell trópusi éghajlatban meleg????), Dóri bevágta a szunyát, Évi lement a lobby-ba netezni...

Fáradt, de lelkes arcok... :)


Üdv,
DC.Dóri, Évi

17 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Hétvégén KL Dórival nyomultok majd? :))

    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. néhány helyen már előfordult velem is hogy a starbucks, meki, burgerking kombó jelentette a civilizációt :)

    én életemben először hostelben a cipőmtől ugyanilyen rendszerben stockholmban szabadultam meg. szerintem menő. ja merthogy én úgy nőttem fel h bárki jött hozzánk annak is le kellett venni a cipőjét mert anyám féltette a szőnyeget.haha

    ez a hostel egyébként tényleg menő. az ablak a szobából hiányozna ugyan de a fürdő az menő.

    további jó utazást ;)

    VálaszTörlés
  3. KL. Dórival fogunk ma ebédelni :)

    VálaszTörlés
  4. Szijja Hugi,
    Varom, hogy lassalak, mar csak 4 ora valaszt el tole :D
    Udv, Emma, en is itt vagyok a hetvegere :)
    xoxox

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok! Olyan jó, ez a folyamatos tudósítás. Én is olvaslak ám benneteket és nyomon követem, hogy merre jártok.
    Biztos nagyon jó lesz végignézni és végigkóstolni mindent, amiről Dórinál olvastatok. Meddig lesztek együtt?
    További jó utat, sok kalandot, üdv Dórinak is (mindkettőnek :))!

    VálaszTörlés
  6. szerintem tök gáz,hogy ha már a szüleitek belefeccoltak majdnem milliós összeget a ti kis kiruccanásotokba és eljutottatok Ázsiába és komolyan Mekibe meg KFC-k be kell enni?Ázisa a kajáról híres!Lányok,könyörgöm ne legyetek már ennyire kis szerencsétlenek :)

    Tessék végigkóstolni a jobbnál jobb ázsiai kajákat és felejtsétek el a sok amerikai zsíros ízetlen mű kaját.

    (Nem megsértődni!Csak jó tanács volt!)

    Péter

    VálaszTörlés
  7. Péter!!!
    Először is, honnan gondolod, hogy a szüleink fizették ki??? Mondott ilyet bárki is?
    Én miből gondolod, hogy közel milliós útról van szó??? Te még sose szerveztél magadnak utat?
    Ha hazaértünk, majd leírom, hogyan kell azt csinálni, és miután ügyesen kikalkuláltad kb. mennyibe került, majd jöhet a bocsánatkérő hozzászólás.

    Másodszor: se Dóri, se én nem eszünk gyorskaját, kivéve persze ezt az utat, mert többször előfordult, hogy nem jutottunk más ehető kajához, melynek okai a higiénia, és a megfizethetőség(!!!) volt...
    Pont azért írtam le a dolgot a blogba, hogy érezzétek, milyen baromi nehéz ehető(amitől tuti nem kapsz ételmérgezést) kajához jutni. Ha te erre ne jöttél rá, azt nagyon sajnálom.

    (Nem megsértődni!Csak tudatni akartam, hogy tévedsz.)

    VálaszTörlés
  8. Szia Péter!

    Szerintem meg az gáz, hogy tudás nélkül ítélkezel. Jártál már erre, ettél már ezekben az országokban? (Nem az otthoni éttermekről beszélek)
    Nem hiszem, hogy véletlenül került a kommentedbe a "ha már a szüleitek belefeccoltak majdnem milliós összeget a ti kis kiruccanásotokba" rész. Kellett egy kis él, hogy felfigyeljünk rád, igaz? A jövőben kérlek ne hívj bennünket "kis szerencsétlen"-nek sem, mert gyanítom hangyányit talpraesettebbek vagyunk nálad.
    Köszönjük a kommentet, sokat adtál a színvonalhoz!

    Üdv,

    Dóri

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok lányok !
    Oda se neki:)
    Évi nem csinálsz olyan szupi kis videókat amiket szoktál:)
    Szupi a blog még mindig;)

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Dóri!
    Én preferálom a mű kaját!De csak azért,mert ha nem lenne,akkor ti vagy az éhezéstől,vagy a kajától dobtátok volna fel a bakancsot,és akkor ki tudósítana nekünk Ázsiából,meg Baliról,és később Erasmus földről? :)
    Jajj,az szörnyű lenne!:)

    VálaszTörlés
  12. A félreértések elkerülése végett és senkit nem akartam megbántani,sajnos úgy látom sikerült ezért elnézést kérek.

    Az,hogy milliós ez a kis 1 hónapos kiruccanás ebben biztos vagyok,márpedig onnan tudom,hogy tavaly a barátnőmmel egy 10 napos Thaiföldi utat több,mint 600 ezer Ft-ért /fő foglaltam le.Fogalmam sincs ki fizeti az utat,onnan gondoltam,hogy a szüleitek,mivel mindketten diákok vagytok :) De nem is lényeges ez,nem azért írtam.

    Elnézést,ha megsértettelek titeket!

    De legalább hatott,mert nincs több gyorskaja és szép képeket töltöttetek fel :)

    Péter

    VálaszTörlés
  13. Hahahaha, te aztán elég rosszul gondolod :)

    VálaszTörlés
  14. Bocsi,hogy közbe avatkozom!Tudom,nem az én dolgom,de nem bírom megállni,hogy ne mondjam el,az én testvérem rendszeresen jár Thaiföldre,és ők 600 ezer ft-ból 2 hónapot vannak el(nem 2 hetet) úgy,hogy helyben foglalnak szállást,és nem itthonról.Nagyon sok pénzt lehet spórolni,ha pl.fél évvel előre foglalsz csak repjegyet,és mondjuk nem csillagos szállodában,hanem egy szerényebb szálláson laksz. Ők pl.annak a hívei,hogy inkább több hetet-hónapot vannak kint szerény körülmények között,és élnek,mint a helyiek,minthogy 2 hetet,de azt királyi módon.Ezzel nem azt akarom mondani,hogy baj,ha valaki így tölti el a nyaralását,csak szemléltetni szeretném,hogy nem biztos,hogy az emberek jól gondolják,hogy ha valaki hosszú időre utazik,akkor az "drága"is!

    VálaszTörlés
  15. Szabina, olvasva soraidat csak bólogatni tudok :). Számomra egyszerűen hihetetlen, hogyan lehet 10 napra elkölteni 600 ezret. Atya ég, ez mekkora pénzszórás!!! Persze az utóbbi mondatomat visszavonom, mert ha valaki megteheti, az szórja csak nyugodtan(én ezt nem tehetném meg)!

    Egy évvel az indulás előtt már tudtuk, hogy menni fogunk, és mi is fél évvel ezelőtt lefoglaltuk a repjegyeket, mondhatni nevetséges árakért. Ha valaki figyel, mikor írom a blogban, hogy mennyibe került egy-egy szállásunk.... hahaha.

    Amerikai életünk alatt ügyesen kitanultuk az utazásszervezés mesterségét, melyet egy életen át fogunk kamatoztatni :D

    VálaszTörlés
  16. Az utazásszervezés mestersége engem érdekelne. :-)

    VálaszTörlés