2011. július 26., kedd

Bird park és dzsungeltúra (Malajzia, 4-5. nap)

BIRD PARK
DC.Dórival reggel ketté vált utunk. Én a híres Kuala Lumpur Madárparkba, ő pedig egy gyógyszertár felé vette az irányt. Szegény reggelre olyan rosszul érezte magát, hogy jobbnak látta beszerezését egy doboz Panadol-nak és Strepsils-nek.

A térkép szerint a parkig 30 perc séta az út, viszont a kedves mindentudó helyieknek sikerült áttranszformálnia ezt 1,5 órára úgy, hogy teljesen más felé irányítottak. Egyik pillanatban borzasztóan megijedtem, mert megmozdult mellettem valami. Egy majom mászott fel a korlátra...



Megéheztem a sok gyaloglás után, de persze csak fagyit árultak a park környékén. Mikor elkezdtem panaszkodni egy árusnak, hogy milyen rossz nekem, hogy fagyi lesz az ebédem, elmagyarázta hogyan jutok el egy közeli étteremhez. Sült hal, tetején vékony burgonyapüré(leöntve lime szósszal), hozzá párolt zöldségek, és egy számomra ismeretlen gyümölcs, na meg friss görögdinnyelé, Nyamiiii!!!

Na mit láttam a Madárparkban? Madarakat. Na és mennyit láttam belőlük? Sokat!!! Hány félét??? Mindenfélét. Jah, pingvin az nem volt.
Szóval nem estem hasra a madárparktól, de azért szépek voltak a szárnyasok, kivéve pár pávát, amik vagy nagyon öregek, vagy nagyon betegek voltak.



Visszaindultam a hotelbe, de belebotlottam egy muszlim spéci helybe, ahová sorban álltak a turisták, hogy bemenjenek megnézni. Egy bolond százat csinál, én is beálltam a sorba. Közölték túl sok mindenem lóg ki, ezért rám adtak egy szuper nagy fátylat(csador), hogy az arcomon kívül nehogy látható legyen bármi is. Bementem, szétnéztem, szép volt, jó volt... egy régi ismerősöm által jól ismerem a muszlimok szokásait, életét, szóval ennek köszönhetően nem láttam vagy tanultam semmi újat.
A kijáratnál összeismerkedtem Antonio-val, aki olasz. A srác nagyon cuki volt, és jól tudott angolul, és mivel Chinatown-t kereste ahová én is mentem, velem tartott. Persze hamar elmeséltem neki, hogy már több mint két hete nem láttam a szerelmemet, hogy vegye a lapot, velem csak beszélgetni lehet, de szerintem egyébként sem akart volna semmit, csak azt amit én: társaságot Chinatown-ig. Jót beszélgettünk, megmutattam neki a környéket(mivel errefelé van a szállásunk is), bevásároltunk együtt a piacon, majd facebook elérhetőség csere után elköszöntünk egymástól. A szállásra belépve ismét barátkozás következett, ahol is a Izlandon élő Tony-val spanoltam úgy 20 percig. Aztán leültem egy asztalhoz, ahol rám talált a Kanadában élő Lee-Ann.
Úgy látszik ez ismerkedős nap. A tanárnővel vagy két órát beszélgettünk, ami alatt kiderült, hogy egy időben leszünk Szingapúrban, szóval úgy tűnik csatlakozik majd hozzánk felfedezni a várost. Legalább használjuk angol tudásunkat :).

Felugrottam a szobánkba megnézni Dórit él-e még, és hála Istennek élt. Panadollal bedrogozva szundikált édesen. Végül felkelt, és elindultunk együtt a szórakozóhelyeiről és bárjairól híres Bukit Bitang utcára, mert azt mondták a recepción, hogy ma fesztivál lesz ottan. Mikor rájöttünk, hogy fesztivál valójában egy "dob felvonulás", gyorsan továbbálltunk, hogy megnézzük hogyan ragyog a sötétben a Petronas és a Kuala Lumpur Tower.
A látvány leírhatatlan, majd nézzétek meg őket.

Nővérem óva intett, nehogy este sétálni merjünk a városban, mert attól drágább a mi életünk. Ezt valahogy elfelejtettük, mikor elindultunk a szállásra. Hangosan Walt Disney számokat énekeltünk, nem törődve semmivel, majd néha megálltunk "fetrengeni" a röhögéstől, aztán egyszer csak hazaértünk. Túl kóma voltam bejegyzést írni, bocsi. Legalább Ti is kaptatok egy pihenő napot :).



DZSUNGELTÚRA
Eljött a másnap reggel, és mi a Subway-ban csücsültünk, hogy megfelelő tápértékű reggelihez jussunk, mert úgy éreztük a szálláson kapható ingyen kajából nem kérünk többet. Miután benyomtunk egy-egy szendvicset, következett a Starbucks, hogy Dóri feltankoljon egy adag karamellás csodakávéval.
Felszálltunk a jó buszra, ami letett minket valahol, ahol taxit kellett fognunk. Rémtörténetek végett mielőtt beszálltunk a taxiba, jól láthatóan lefotóztam telefonnal a taxis rendszámtábláját, majd közöltük vele, hogy minden kocsi számát, amibe beszállunk, el kell küldenünk a férjemnek.
Na erre nem mondott a taxis semmit, viszont meg is érkeztünk épségben a FRIM-hez(dzsungel-rezervátum), amely útért csak filléreket fizettünk. Szóval nem rabolt el és vitt minket a dzsungelbe, hogy csináljon velünk ezt vagy azt(sajnos sokakkal megtörtént már errefelé).
Azt se tudtuk hol vagyunk meg mi van, így bementünk a legközelebbi épületbe, és próba, cseresznye, kértünk egy térképet, és hurrá kaptunk is. Nagyon bénának tűnhettünk, mert megszánt minket valaki, és odajött tanácsokat adni, hogy merre is induljunk el. Majd olyan lelkessé vált a srác, hogy úgy döntött velünk tart túrázni. Mivel ő itt lakik a közelben, és itt, a rezervátumban dolgozik, nagyon tudta a dolgát. Megállt egy halom növénynél, és elmesélte mit hogy hívnak, mi mire jó... "ebből ceruza készül, ebből csónak, ennek jó az illata, ezen gyümölcs terem...". A pasi valami hihetetlen volt. Órák múlva sem apadt a lelkesedése. Nekünk már minden vizünk elfogyott(ő persze nem is hozott magával), Dóri már alig bírt jönni, mire végül megálltunk egy "hegy" tetején pihenni. Mutatott a durian fát a távolban, és kérdezte ettünk-e már ilyet, de mondtuk, hogy talán ma este majd veszünk a piacon. Na erre meg megindult a gyerek be a dzsungelbe, hátha talál nekünk durian-t(a gyümölcsök királyának nevezik). Kiabálta messziről, hogy "Éva, szerencséd van!". Meg is ijedtünk, hogy akkor most mi van, mehetünk utána??? Igen, mehettünk...
Odavezetett minket valami viskóhoz, amiben dzsungelben élő emberkék voltak, akiknél volt durian, amiből szívélyesen megkínáltak minket. Ettetek már pukiszagú gyümölcsöt? Hát már a kinézetéről sejthettük volna, hogy ez nem embernek való. Gondoltam attól hogy büdös, még lehet, hogy finom, így lélegzetvisszafojtva haraptam az ételből, de jobb lett volna ha nem teszem, mert utána órák múlva is pukiízű volt a szám.


Gyaloglás, gyaloglás, dombra föl, majd le... ilyen növény, olyan fa, pici bogár, gyík(két lábon fut!!), pillangó, sár, patak, vízesés, forrásvízzel kulacsot feltöltjük, never mind, it's ok, szúnyog, vakarás, óriáshal from Amazonas River (2 méter, 65 kg), varánusz(sárkány!!!), hatalmas hangya, még több gyaloglás, még több zöld növény, liánok, egy csapat majom...
Szóval szuper jó volt a dzsungel túra :) .













A vezetőnk nagyon megszeretett minket, mert telefonálgatott, hogy elintézze, valaki visszavigyen minket Kuala Lumpur City-be, nehogy már megint kifizessünk fejenként 5 ringitet (320Ft), amibe került a busz+taxi idejövetkor. Nevetséges árak...
Azt mondta fél5kor, hogy pihenjünk egyet, mert 5kor lesz egy haverja, aki visszavisz minket a városba. Elkísért minket egy étterem féle valamibe, ahol mondta, hogy együnk meg igyunk, de mi mondtuk, hogy nem kell nekünk semmi sem. Azt hihette nincs rá pénzünk, mert hozott nekünk ingyen narancslevet, helyi maláj kaját(kókusszal töltött gőzölt gombóc) és indiai kaját(curry szószos tortilla-féleség...), amit egyébként gyorsan el is tüntettünk, szóval most már tutira azt hiszi enni sincs pénzünk. Előkerült egy haverja, aki betessékelt minket a "kocsijába", beült új barátunk is(mi ültünk hátul), aztán elindultunk valahová. Arról diskuráltunk, hogy vajon mi lesz, ha el akarnak minket rabolni, de Dóri mondta, hogy van nála bicska. A kocsi úgy ment mint egy hullámvasút, mondtam is Dórinak, h kezdek szédülni,aztán jött a "poénkodás", hogy mi van ha raktak vmit a kajánkba, mert Dóri is szédült :).
Nagyon erősködtünk, hogy nem kell minket egészen a city-ig vinni, amit ügyesen csinálhattuk, mert kiraktak minket egy vonatállomáson, ahonnan 100 Ft-ért 15 perc alatt bent voltunk Kuala Lumpurban. Ja én női kocsiba ültünk, mert van a vonaton külön kocsi a nőknek :D.
Megvacsiztunk a Subway-ben(ha ott kezdtük a napot, miért ne zárjuk ott? :) ). Én ettem indiai kaját egy indiai étteremben is, ahol fizettem érte kemény 1 ringitet(64Ft), hogy oda ne rohanjak de komolyan, úgy ott hagytam volna többet nekik, de aztán mégsem... Dóri szerint "olyan mocsok volt a helyen, hogy felkerülhetne a KÖJÁL top10 most wanted listájára".
Visszamentünk a szállásra pihenni, de két óra múlva ismerős hang üti meg a fülemet. Hát nem ott állt mellettem az a srác aki a dzsungelben vezetett minket körbe??? Mondtuk neki még túra alatt, hogy lehet este elmegyünk sétálni, aztán ő mondta is, hogy velünk jönne, mert nincs estére programja. Persze mi nem gondoltuk, hogy tényleg eljön... eljött.
Beültünk a kocsijába(zöld, dzsungel színű), és mentünk pár kört, azaz végig álltunk a dugóban. Végül már "könyörögtünk" neki, hogy vigyen vissza a szállásra, ő meg kitalálta, hogy ha reggel 4-kor kell mennünk a reptérre, majd ő kivisz minket, nehogy már pénzt költsünk rá. Atya ég, alig tudtuk rávenni, hogy bízza ránk a dolgot, képesek vagyunk mi kimenni, és telik is rááá!! A csávó megállás nélkül csak magyarázott, de olyan érthetetlen angolul, hogy Dóri végig csak röhögött, így enyém volt az a feladat, hogy komoly fejjel figyeljek rá, és néha mikor kérdő hangsúlyt hallok, mondjak egy "ok"-t.... Hát végül mondtam is Dórinak, ha most azonnal nem veszi át tőlem a kommunikácó feladatát, ki fogok szállni a kocsiból és sikítok az őrülettől, mert kész, én ezt nem bírom tovább, nem akarok fiatalon megőrülni egy maláj cukigyerek szövegétől.
Szóval kb. 11-kor végre magunkra maradtunk. Dóri ivott egy kávét(11-kor!!! ugye hogy függő???!!!), én meg egy ultra cukros ice-teát, mert a vércukorszintem a béka segge alá került a mai naptól, most pedig nagyon gyorsan megyek aludni, mert fejfájást kaptam a nevetéstől. Ezek szerint igaz, jóból is megárt a "sokk".

Holnap repülünk Szingapúrba.
Csókkk

14 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon király! Imádom olvasni a blogot! :) TesóDórival is taliztok megint? :)

    VálaszTörlés
  2. Megint szép helyen szépeket láttatok, és idegenvezetőtök is akadt.Még jó,hogy az őrület előtt megszabadultatok tőle.Nem féltetek a dzsungelben?Puki szagú, ízű gyümölcs-a gyümölcsök királya?Hmm.Ezt nem szabad bevinni a hotelekbe?Jók a képek, az arcotok egyre keskenyebb-vigyázzatok magatokra, szép repülőutat,újabb kalandokat!!ÉAnya

    VálaszTörlés
  3. Dórikám gyógyulj meg! Evita pihend ki magad!
    Egyes számban, de mindkettőtöknek kívánom az út hátralevő részére az alábbiakat:
    "Élj, nevess, szeress. Legyen előtted mindig út! Fújjon mindig hátad mögül a szél.. S míg újra találkozunk, hordozzon tenyerén az Isten."
    Ölellek benneteket.

    VálaszTörlés
  4. Évi!Pont a tesód ecsetelte ezt a gyümit a blogjában és pont te nem tudod,hogy nem szabad megenni? :D

    Amúgy a legjobb bejegyzés volt eddig!

    Péter

    VálaszTörlés
  5. Évi,hol szoktad venni a ruháidat?Tetszik a stílusod.mond,hogy nem Amerikában :)

    Mivel már Dr. van a neved előtt,ezért ki kellett cseréltetned az összes irataidat vagy hogy van ez?Mikor praktizálhatsz magán fogdokiként?A barátodat hogy ismerted meg?Ő is fogorvos netán?

    Tudnál adni egy pár jó tanácsot "hogyan legyünk sikeresek" ügyben?Nem tudok pasizni :( 20 éves vagyok és még sosem volt komoly kapcsolatom.Nem vagyok csúnya,okos is vagyok,de egyszerűen módom sincs ismerkedni.Az utcán senki nem fog leszólítani.Kérlek segíts,mert úgy látom te vagy az én emberem ebben :)

    Kata

    VálaszTörlés
  6. Bátrk vagytok lányok! de az a csávó... én tuti lelőttem volna már.. :D

    Ezt a gyümölcsöt nem fogom megkóstolni sem keresni! :D

    Novemberben mi is megyünk egy kisnyaralásra -esküvő - Kuala Lumpur, Phuket, Phi Phi majd Ausztrália. Lehet majd kikérem a véleményeteket,mert két napot leszünk K L-ban és ha unatkozna a banda.... ;)

    Jó szórakozást csajok!

    VálaszTörlés
  7. Jobbulást DC. Dórinak! Remélem már sokkal jobb egészségnek örvendsz!

    Ez a pukiszagú gyümölcs elég nagy bátorságra vall, le a kalappal! :) Hisz rengeteg ételt aromája miatt eszi meg az ember.

    Továbbá, nem semmi, hogy ilyen bizalmasan - vagy ha még akad egy kis kétely bennetek, akkor is - összeverődtök ilyen abszolút idegenekkel, s most nem a Kanadában élőkre és az olasz csak trécselő partnerre gondolok, hanem a dzsungel srácokra. De Évinek ott van Dóri, Dórinak pedig Te, amint már egyszer mondtam. Mindez egy bicskával párosulva egy közép-európai halálos kombinációval is felér. :) A viccet félretéve, attól óvatosan, tudom, hogy észnél vagytok és kalandért vágtatok neki mindennek persze! :) Csak olykor-olykor kiver a viz, mi mindenen keresztül mentek. :)

    Puszi

    VálaszTörlés
  8. Látom nem tétlenkedtetek, míg nem jártam erre. :-) Továbbra is gyönyörű képek, jó szöveg, vicces stílus, így tovább! Ja, meg lerí rólatok, h jól mulattok. Ennek nagyon örülök!
    De kislányom, te nem nagyon figyeltél orálbioszon, mikor az ízérzékelésről volt szó, ha megkóstoltál vmit, aminek ilyen szépen írtad le a szagát... Mondhatnám, megérdemelted, de nem vagyok (ennyire) gonosz. :-D
    Pusz!
    C

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!
    Most olvastam végig a bejegyzéseket, nagyon szuperek, és viccesek mint mindig.
    További jó utat, kalandokat, és vigyázzatok magatokra!
    Ági (Angliából)

    VálaszTörlés
  10. Köszönjük a kedves kommenteket. Dórival imádjuk olvasni őket :)

    KATA! Még nem tudom mi lesz a papírokkal, de ha nem kötelező, semmibe sem íratnám be a dr.-t. Vannak akik mikor meglátják, azt hiszik, hogy te biztosan okosabb...stb. vagy másoknál, pedig valójában a dr. nem jelent semmit!!!
    Ruháimat itt-ott veszem(Mango,Zara,Promod,Stradivarius,pamut pólót Springfield-ből stb...). Amiket a képeken látsz rajtam, azok kifejezettem nyaralós ruhák :). Lazák, kényelmesek, leülhetek bennük a koszba, elviselhető bennük a meleg idő.
    A párom jogász, és buliban ismertem meg. Igazából eddig mindenkit buliban ismertem meg. Egy jó tanács: nem kell azonnal lerázni a pasikat, nyugodtan beszélgess mindenkivel, mert a látszat első pillantásra általában csal.
    Nem tudok tanácsot adni "hogyan legyünk sikeresek" ügyben, mert én nem vagyok az, csak szerencsés. Egyébként azt tanácsolom kezdj bele olyan dolgokba, amiktől félsz. Én ezt szoktam. A próbákat kiállva ismered meg csak igazán önmagadat. Ha magadat megismerted, készen leszel ezt másnak is megengedni. Hajrá!!! Jó csak vagy. Mindenki az.

    VálaszTörlés
  11. SÁRA, imádni fogod Ázsiát! Annyira különbözik Európától, hogy lépten-nyomon meglepetésekbe, újdonságokba fogsz botlani. Készülj fel a sok-sok mosolygásra :). Ja és gratula az ifjú párnak :).

    MELINDA, tesóm figyelmeztetett, hogy óvakodjunk a duriantól, de aztán KL-ben mindenki azt hangoztatta, hogy milyen szuper a gyümi, így gondoltam, bizti csak nővéremnek nem jött be.
    Hát tévedtünk... :D
    Tényleg kockáztatunk néha, de kockázat nélkül mit ér az élet? Aki mer, az nyer...
    Persze tudjuk hol vannak a határok, és még nem súroltuk azokat :).

    CILI anya, ki emlékszik már orál biosz órákra :). Sajnálom, hogy otthon olyan hideg van nektek :(. Ígérem, ha addig nem lesz jobb, mi viszünk haza egy kis napsütést :).

    VálaszTörlés
  12. Kedves Évi és Dóri!
    Most találtam ide. Ez eddig a legjobb ázsiai utazásos blog, amit olvastam!!! Szuperek vagytok, szuper a blog is!!
    További jó kalandozást, most már maradok olvasótok :)

    VálaszTörlés
  13. Azért maradt meg az az orálbiosz előadás, mert befogott orral kellett (volna) gumicukrot enni, aztán a felénél elengedni az orrunkat. Én inkább elhittem, utálom a gumicukrot. De vicces és emlékezetes volt. Mikor is jöttök? Már hétfőtől kéne a jó idő!!! :-)

    VálaszTörlés
  14. Nem lehet, hogy eltévesztettétek a repülőgépet és Kínába mentetek ismét? Avagy Szingapúrba sem elérhető a világháló? Már nagyon várom a következő élménybeszámolót!!
    Minden rendben?

    VálaszTörlés